Инновационный кадровый менеджмент

Кошарная Г.Б.

ВВЕДЕНИЕ1
Тема 1. Инновационный кадровый менеджмент. 
    1.1 Понятие, принципы, задачи, методы и функции инновационного менеджмента в кадровой работе. 
    1.2 Функционирование кадровых систем: инновационное развитие, прогресс, регресс, стагнация, кризис, стабилизация.6
    Контрольные вопросы и задания10
    Темы докладов и рефератов 
    Литература 
Тема 2. Инновации в организациях.11
    2.1 Понятие инноваций, их классификация и специфика. 
    2.2 Кадровые нововведения: понятие и характеристика.15
    2.3 Инновационный потенциал работников и его развитие.17
    2.4 Кадровая деятельность и кадровые реформы.19
    Контрольные вопросы и задания21
    Темы докладов и рефератов 
    Литература 
Тема 3. Субъекты и организационные структуры инновационных процессов (деятельности).22
    3.1 Государственная инновационная политика (государственное регулирование инновационных процессов). Государственные приоритеты в сфере инновационного менеджмента в кадровой работе. 
    3.2 Типы и виды организационных структур по разработке и реализации проектов нововведений на предприятиях и организациях.24
    3.3 Субъекты новаторской деятельности. Кадровая элита.27
    Контрольные вопросы и задания29
    Темы докладов и рефератов30
    Литература 
Тема 4. Разработка и внедрение нововведений в кадровой работе.31
    4.1 Инновационный процесс и инновационная деятельность. Инновационный проект. 
    4.2 Прогнозирование, стратегия, диффузия нововведений в кадровой работе.33
    4.3 Развитие нововведений по стадиям технологии управления персоналом35
    4.4 Восприимчивость организации к нововведениям. Сопротивление и внедрение нововведений, сопровождение нововведений37
    4.5 Экономическая и социальная эффективность нововведений в кадровой работе46
    Контрольные вопросы и задания47
    Темы докладов и рефератов48
    Литература 
Тема 5. Управление инновационными процессами на предприятиях и в организациях.49
    5.1 Основные принципы и правила проведения изменений при внедрении нововведений в организациях. 
    5.2 Инновационный подход в управлении персоналом, изменения в системе управления персоналом55
    5.3 Инновационная культура60
    Контрольные вопросы и задания62
    Темы докладов и рефератов63
    Литература 
Тема 6. Правовое регулирование инновационной деятельности64
    6.1 Понятие интеллектуальной собственности. 
    6.2 Патенты. Основная характеристика.65
    6.3 Лицензирование и юридический порядок передачи технологий68
    Контрольные вопросы и задания71
    Литература72
ПРИЛОЖЕНИЕ 173
ПРИЛОЖЕНИЕ 275
ПРИЛОЖЕНИЕ 3. ТЕСТЫ76
    Тема 1. Инновационный кадровый менеджмент 
    Тема 2. Инновации в организациях77
    Тема 3. Субъекты и организационные структуры инновационных процессов (деятельности).78
    Тема 4. Разработка и внедрение нововведений в кадровой работе.79
    Тема 5. Управление инновационными процессами на предприятиях и в организациях.81
    Тема 6. Правовое регулирование инновационной деятельности82

В учебном пособии содержится характеристика процесса научно-технических инноваций в кадровой работе. Рассматриваются проблемы инновационного управления трудом, исследуются основные понятия инновационных процессов в кадровой работе: развитие, прогресс, регресс, стагнация, кризис, стабилизация кадровой работы. Дается классификация нововведений (инноваций) и их развитие в кадровой работе; анализируется понятие новаторская деятельность, определяется экономическая и социальная эффективность в кадровой работе. Учебное пособие подготовлено на кафедре «Социология и управление персоналом» и предназначено для студентов специальности «Управление персоналом» очной и заочной формы обучения, изучающих курс «Инновационный менеджмент».К каждой теме приводятся контрольные вопросы для повторения, задания, список литературы, которые следует использовать при подготовке к практическим занятиям, а также темы рефератов, предназначенные для подготовки студентов.
Разделы библиотеки
Книги по микроэкономике
Книги по бюджетированию (34)
Финансовый анализ (8)
Книги по управлению персоналом (41)
Книги по финансовому менеджменту (52)
Книги по управлению предприятием (63)
Книги по экономике
Книги по истории экономики (3)
Книги по маркетингу, рекламе и PR (7)
Экономика России (8)
Книги по экономической теории (26)
Книги по финансовому менеджменту (10)
ИТ и коммерция (6)
Книги по менеджменту (66)
Банк, страхование (2)
Книги по рынку Форекс (20)
Книги по финансам и кредиту (10)
Книги по бухгалтерскому учету и аудиту (6)
Книжный магазин
Большой выбор книг в интернет-магазине
Бюджетирование
Ресурсное и финансовое планирование при составлении бюджета предприятия
План производства
Оптимизация многовариантного производства при ресурсных ограничениях
Себестоимость
Калькулирование плановой и фактической себестоимостей продукции и услуг
Финансовый анализ
Анализ бухгалтеской отчетности в MS Excel в документы MS Word
Самиздат
Статьи и публикации наших партнеров

The Handbook of International Financial Terms The Handbook of International Financial Terms This A to Z Handbook provides exhaustive coverage of international financial terms with detailed cross referencing, examples and descriptions of different uses in different markets and countries. Containing over 14,000 entries this is an invaluable tool for anyone directly involved with the financial world, as well as those in the related professions of law, accounting, and management. The Handbook will also be an excellent reference for students of finance, business, and accounting.
Payables Test Set for ACL Payables Test Set for ACL The Payables Test Set presents a comprehensive list of objectives that every audit of the accounts payable function must meet. Tests are translated into computer-aided audit routines and fully documented, including flowcharts and source code. Within the menu-driven interface you can start doing necessary, worthwhile work within a few minutes of opening either book. Every application is open-ended: you can include additional batches, customize existing ones, create a new interface, whatever you wish. Presented in a coil-bound 128-page manual showing actual code next to helpful programming tips, explanatory diagrams, tables and flowcharts. Compatible with Versions 7 and 8 of ACL for Windows.
Performance or Compliance?: Performance Audit and Public Management in Five Countries Performance or Compliance?: Performance Audit and Public Management in Five Countries Performance audit is now in fashion, but in the past it has been a somewhat closed world, little studied by outsiders. Now an international team of researchers has studied the work of five national audit offices -- France, Finland, The Netherlands, Sweden, and the UK. The picture thus revealed contains elements of technical innovation, methodological challenge, and crucial strategic choice.
Tasty Profits: Guide to QuickBooks for Restaurants Tasty Profits: Guide to QuickBooks for Restaurants Stop Paying Monthly Accounting Fees! A simple guide and software to using QuickBooks(R) in your restaurant. Customized transactions including daily sales, inventory adjustments and house charges. Track and pay sales taxes automatically. Instantly generate profit and loss, balance sheet, food and bar cost reports, labor costs, and management-only internal reporting. No more guessing. Have all of the up to date information you need to run your restaurant profitably.
Essentials of Payroll: Management and Accounting Essentials of Payroll: Management and Accounting ESSENTIALS OF PAYROLL Full of valuable tips, techniques, illustrative real-world examples, exhibits, and best practices, this handy and concise paperback will help you stay up to date on the newest thinking, strategies, developments, and technologies in payroll. "Steven has done it again. Payroll seems and is complicated to the average executive who is the decision-maker. In the past, there has not been a source for understanding the technical and practical applications of payroll.Essentials of Payroll covers each area of payroll from the initial forms in the employee file to details about payment options, deposits, and problems such as termination, manual checks, and integration with general ledger. I think this should be required reading for those executives who supervise personnel and payroll functions." –Gail W. Sevier, CPA Marrs, Sevier & Company LLC "Creating effective procedures, maintaining policies, and streamlining operations are...
Power Up Your Profits : 31 Days to Better Selling Power Up Your Profits : 31 Days to Better Selling This book is also available in CD format for the same price of $59.00. There are 10 CDs total.
Financial Accounting, Working Papers Financial Accounting, Working Papers Available Now! Get the Study Guide designed to ensure your success in Financial Accounting! This study guide is a powerful tool for in classroom use and for preparing for exams. Each chapter of the guide includes study objectives, a chapter review consisting of 20-30 key points, and a demonstration problem linked to study objectives in the textbook. True/false, multiple-choice, and matching questions provide additional practice opportunities. Solutions to the exercises are detailed and therefore provide substantial feedback.
Managing Financial Resources, Third Edition (CMI Diploma in Management Series) Managing Financial Resources, Third Edition (CMI Diploma in Management Series) Managing Financial Resources addresses the complicated issues of financial planning and control. These include performance measures and cost analysis, methods of improving profitability and techniques of financial monitoring and control. Real examples and case studies are used throughout to illustrate points in a practical context. All chapters have been updated and new material has been added to extend the original text in areas such as public sector management issues, audit commission, capital investment decisions, stakeholder analysis for published reports and accounts, performance measurement, outsourcing, new developments in the public sector and transfer pricing. This book is based on the Management Charter Initiative's Occupational Standards for Management NVQs and SVQs at level 4. It is particularly suitable for managers on the Diploma in Management or part 1 of the Postgraduate Diploma, especially those accredited by the Chartered Management Institute and...
Succeeding in Business in Central and Eastern Europe, A Guide to Cultures, Markets, and Practices Succeeding in Business in Central and Eastern Europe, A Guide to Cultures, Markets, and Practices In Central and Eastern Europe, the 'Old Europe' of cobblestones co-exists with mobile phones, horse carts fight for road space with cars, and farmers' markets compete with mega-stores. Western business professionals hoping to expand or start up new ventures in this complex environment must possess knowledge that is both comprehensive and subtle. What is it like to live and work in Central and Eastern Europe? How is business conducted there? What happened in Central and Eastern Europe to make integration into the rest of Europe so difficult? What important social and cultural issues must be mastered by Westerners hoping to flourish in this region? 'Succeeding in Business in Central and Eastern Europe', the fourteenth title in the 'Managing CulturalDifferences Series' answers these and many other questions. This book identifies a variety of factors, including an anti-business attitude and a resistance to Western-style change, that hinder some attempts at development...
Global Accounting and Control : A Managerial Emphasis Global Accounting and Control : A Managerial Emphasis "International Bulletins" provide current and relevant side bars to enliven discussion and enhance learning. * Exercises and cases are provided at the end of every chapter.