Прочитать книги:

Разделы библиотеки
Книги по микроэкономике
Финансовый анализ (8)
Книги по бюджетированию (34)
Книги по финансовому менеджменту (52)
Книги по управлению предприятием (63)
Книги по управлению персоналом (41)
Книги по экономике
Книги по менеджменту (66)
Банк, страхование (2)
Книги по рынку Форекс (20)
Книги по финансам и кредиту (10)
Книги по бухгалтерскому учету и аудиту (6)
Книги по истории экономики (3)
Книги по маркетингу, рекламе и PR (7)
Экономика России (8)
Книги по экономической теории (26)
Книги по финансовому менеджменту (10)
ИТ и коммерция (6)


Купить книги:

Книжный магазин /Общий менеджмент

Основы менеджмента

М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури

Цена: 1226. Купить!
Основы менеджмента Основы менеджмента - одно из самых популярных учебных пособий по менеджменту, признанное и широко используемое во всем мире. В нем подробно и максимально доступно изложены основы менеджмента как науки и основные принципы и концепции менеджмента. В книге описываются как теоретические, так и практические аспекты управленческой деятельности с учетом реалий современности. Особое внимание уделяется ситуативной природе менеджмента, что приобретает все большее значение, учитывая постоянные изменения современной бизнес-среды. Благодаря тщательно продуманной структуре и простоте изложения книга может быть полезна широкому кругу читателей: студентам, изучающим менеджмент, преподавателям, практикующим менеджерам и просто людям, которых интересуют теоретические и практические вопросы управления.

Основы менеджмента

Т. И. Егорова

Цена: 151. Купить!
Основы менеджмента В книге, основанной на курсе лекций, прочитанных в Российском государственном университете нефти и газа им. И.М.Губкина, обсуждаются основные вопросы теории управления предприятием. Рассматриваются также разделы, связанные с управлением персоналом, стратегическим менеджментом, финансовым состоянием предприятия. Для студентов технических и экономических специальностей университетов.

Основы менеджмента

Под редакцией В. И. Королева

Цена: 467. Купить!
Основы менеджмента Рассмотрены методические основы менеджмента. Дан развернутый анализ функций менеджмента и деятельности менеджера. Особенность пособия - рассмотрение национальных особенностей и внешнеэкономических аспектов менеджмента. Теоретические вопросы рассматриваются во взаимосвязи с практикой работы российских и зарубежных компаний. Каждая глава сопровождается тестами и деловыми ситуациями. Для студентов и преподавателей высших учебных заведений, а также для работников сферы бизнеса.

Основы менеджмента

В. Л. Полукаров

Цена: 139. Купить!
Основы менеджмента В рыночной экономике доминирующее место менеджмента обусловлено тем, что именно управление должно обеспечить связанность, интеграцию производственных и экономических процессов на предприятии с внутренней и внешней средой, конкурентоспособность бизнеса, адаптацию производства к требованиям рынка. В соответствии с наметившейся специализацией в области менеджмента в пособии раскрывается содержание соответствующих прикладных видов знаний и деятельности, а также излагаются системные представления об основных тенденциях российского менеджмента, его креативных составляющих и методах в условиях перевода экономики на интенсивный путь развития. Архитектоника учебного пособия во многом позволяет самостоятельно изучать и совершенствовать знания в области управленческих технологий и системы принятия решений в конкретных производственно-экономических обстоятельствах. Методический аппарат книги способствует успешному овладению материалом и активному применению различных коммуникативных...

Основы менеджмента

К. В. Хартанович, В. Н. Краев

Цена: 152. Купить!
Основы менеджмента В предлагаемом учебном издании доктора экономических наук, заведующего кафедрой экономики и менеджмента, профессора Российской международной академии туризма К.В.Хартановича и кандидата экономических наук, члена-корреспондента Международной академии информатизации, заведующего кафедрой менеджмента, доцента Владимирского государственного университета В.Н.Краева предпринята попытка системного рассмотрения основ современного менеджмента как явления и процесса социального управления. В соответствии с государственным образовательным стандартом по предмету "Основы менеджмента" представлены базовые теоретические положения менеджмента в условиях рыночной экономики. Освещен широкий спектр проблем развития менеджмента как важного фактора социально-экономического прогресса России. Показана важность профессиональной подготовки, переподготовки и непрерывного повышения квалификации менеджеров всех профилей. Для специалистов, менеджеров, преподавателей и студентов учебных заведений...

Основы менеджмента

А. А. Брасс

Цена: 230. Купить!
Основы менеджмента Рассматриваются сущность и предмет современного менеджмента, его принципы, функции и методы. Раскрываются требования, предъявляемые к современному руководителю, стиль управления, этапы и методы принятия и реализации управленческих решений. Для студентов и магистров, изучающих современный менеджмент как специальную или общеобразовательную дисциплину, слушателей школ бизнеса и курсов переподготовки руководящих кадров, руководителей-практиков.

Основы менеджмента

О. А. Зайцева, А. А. Радугин, К. А. Радугин, Н. И. Рогачева

Цена: 322. Купить!
Основы менеджмента Учебное пособие подготовлено в строгом соответствии с Государственными требованиями к минимуму содержания, уровню подготовки специалистов по социально - гуманитарным направлениям высшего профессионального образования. Содержание дидактических единиц этих требований раскрывается на основе зарубежной и отечественной литературы. Учебное пособие дает представление об основных направлениях менеджмента организаций. Предназначено для студентов вузов управленческих, экономических и коммерческих специальностей, а также всех тех, кто интересуется проблемами менеджмента.

Основы менеджмента

Цена: 184. Купить!
Основы менеджмента В учебнике рассматриваются основные положения менеджмента применительно к российским условиям. Важное место отведено анализу развития теории и практики управления в процессе становления рыночной экономики в стране, даны современные западные концепции управления, освещены психологические аспекты управления личностью и коллективом, управления организацией в целом. Во второе издание включен новый материал, содержание которого важно для практической работы менеджеров (о товарно-сырьевых биржах и управлении материальными ресурсами и их запасами). Для студентов экономических специальностей вузов, слушателей курсов переподготовки, специалистов-экономистов, руководителей разного уровня.

Книжный магазин
Большой выбор книг в интернет-магазине
Бюджетирование
Ресурсное и финансовое планирование при составлении бюджета предприятия
План производства
Оптимизация многовариантного производства при ресурсных ограничениях
Себестоимость
Калькулирование плановой и фактической себестоимостей продукции и услуг
Финансовый анализ
Анализ бухгалтеской отчетности в MS Excel в документы MS Word
Самиздат
Статьи и публикации наших партнеров

Managing Financial Resources, Third Edition (CMI Diploma in Management Series) Managing Financial Resources, Third Edition (CMI Diploma in Management Series) Managing Financial Resources addresses the complicated issues of financial planning and control. These include performance measures and cost analysis, methods of improving profitability and techniques of financial monitoring and control. Real examples and case studies are used throughout to illustrate points in a practical context. All chapters have been updated and new material has been added to extend the original text in areas such as public sector management issues, audit commission, capital investment decisions, stakeholder analysis for published reports and accounts, performance measurement, outsourcing, new developments in the public sector and transfer pricing. This book is based on the Management Charter Initiative's Occupational Standards for Management NVQs and SVQs at level 4. It is particularly suitable for managers on the Diploma in Management or part 1 of the Postgraduate Diploma, especially those accredited by the Chartered Management Institute and...
Succeeding in Business in Central and Eastern Europe, A Guide to Cultures, Markets, and Practices Succeeding in Business in Central and Eastern Europe, A Guide to Cultures, Markets, and Practices In Central and Eastern Europe, the 'Old Europe' of cobblestones co-exists with mobile phones, horse carts fight for road space with cars, and farmers' markets compete with mega-stores. Western business professionals hoping to expand or start up new ventures in this complex environment must possess knowledge that is both comprehensive and subtle. What is it like to live and work in Central and Eastern Europe? How is business conducted there? What happened in Central and Eastern Europe to make integration into the rest of Europe so difficult? What important social and cultural issues must be mastered by Westerners hoping to flourish in this region? 'Succeeding in Business in Central and Eastern Europe', the fourteenth title in the 'Managing CulturalDifferences Series' answers these and many other questions. This book identifies a variety of factors, including an anti-business attitude and a resistance to Western-style change, that hinder some attempts at development...
Global Accounting and Control : A Managerial Emphasis Global Accounting and Control : A Managerial Emphasis "International Bulletins" provide current and relevant side bars to enliven discussion and enhance learning. * Exercises and cases are provided at the end of every chapter.
Creating Value Through Corporate Restructuring: Case Studies in Bankruptcies, Buyouts, and Breakups Creating Value Through Corporate Restructuring: Case Studies in Bankruptcies, Buyouts, and Breakups Praise for Creating Value through Corporate Restructuring "A helpful reference guide for managers facing the complex operational and financial issues raised in today?s competitive environment. Gilson?s case studies provide a real-world context against which corporate leaders can plan their restructuring strategies."?Arthur B. Newman, Senior Managing Director, The Blackstone Group "Stuart Gilson?s analytical case studies have demystified the battle of enterprise valuations in financial distress and buyout situations. It is a must-read for understanding the restructuring and buyout arena. I highly recommend this book."?Harvey R. Miller, Senior Partner and Chair of the Business, Finance, and Restructuring Department, Weil, Gotshal & Manges LLP "The economically pivotal process has never before received such a rigorous and well-rounded treatment. Gilson goes far beyond the legal framework of bankruptcy resolution to show how industry-specific...
Managerial Accounting: Tools for Business Decision Making, WebCT, 2nd Edition Managerial Accounting: Tools for Business Decision Making, WebCT, 2nd Edition Presents important analytical tools to decision making. * Strong real world application. * Emphasis on critical thinking and managerial decision-making.
Value-Driven Intellectual Capital: How to Convert Intangible Corporate Assets Into Market Value Value-Driven Intellectual Capital: How to Convert Intangible Corporate Assets Into Market Value "Twenty-first-century firms will live and breathe in an environment increasingly dominated by intellectual capital transactions. This book is a down-to-earth volume that pulls together, organizes, and articulates the best thinking of leading firms and practitioners. It is a must read for twenty-first-century business leaders charged with understanding, developing, and extracting value from intellectual capital." Joseph J.Daniele, Senior Vice President, IP and Technology Commercialization SAIC Science Applications International Corporation "Intellectual capital now rivals and soon will surpass financial capital as the essential foundation for successful organizations operating in the 'New Economy' Sullivan dissects the topic, comprehensively laying it out in practical terms that can guide corporate action as companies navigate these new waters. His book is required reading for every executive wondering how to convert what the company knows into sustainable...
Essentials of CRM: A Guide to Customer Relationship Management (Essentials Series) Essentials of CRM: A Guide to Customer Relationship Management (Essentials Series) ESSENTIALS OF CRM Full of valuable tips, techniques, illustrative real-world examples, exhibits, and best practices, this handy and concise paperback will help you stay up to date on the newest thinking, strategies, developments, and technologies in CRM. "Once again, Bryan Bergeron proves that he is ahead of the curve when it comes to understanding the value of customer relationships. This remarkable book is geared not only toward corporate executives with mega-investments in CRM, but can also be successfully applied to the street corner vendor. His articulate and sensitive style brings this highly involved subject matter to a level we can all understand." ?Michael Cusack, author of Online Customer Care: Strategies for Call CenterExcellence "Managing relationships with customers has become a critical organizational competency. Bergeron has done a superb job of presenting the breadth, complexity, and nature of CRM. This book provides a fabulous and...
Cost Control for the Hospitality Industry, 2nd Edition Cost Control for the Hospitality Industry, 2nd Edition In this text, a leading hospitality educator and industry consultant gives readers the means to ensure customer satisfaction and produce acceptable profit margins. Two new chapters review different methods of cost control strategy and operations, including information systems and computerized cost control.
E-Business and ERP: Rapid Implementation and Project Planning E-Business and ERP: Rapid Implementation and Project Planning Strategies for Cost-Effective E-Business ERP Implementation?in the Shortened Time Horizons of the Internet Age The need for seamless Enterprise Resource Planning (ERP) and e-business implementation is nothing new. What is new is the shorter time frames that now dominate the organizational landscape. Projects that used to take years to complete must now be up and running in a matter of months or even weeks. Moreover, they must be done successfully?the first time. E-Business and ERP is the first book to detail the many aspects of organizing an ERP or e-business project for rapid implementation. This comprehensive guidebook?produced by an experienced manager of rapid application implementation projects?explains how to: Rapidly implement systems that meet current requirements and are easily adaptable to encompass the next generation of technology Better understand and manage the risks associated with such projects ...
Controller Controller's Guide to Planning and Controlling Operations The Controller?s Guide to Planning and Controlling Operations is a comprehensive guide for controllers, CFOs, and budget managers who need to determine: The soundness of sales forecasts The best approach for setting product prices The profitability of customers and market segments Federal tax remittance rules The impact of a just-in-time system on inventory levels Packed with clear and realistic strategies, it helps create a coherent framework of financial plans that apply to the full breadth of ongoing corporate control systems, as well as illustrates: When to use labor and materials standards to control manufacturing How to control research and development costs How to grant appropriate credit levels to customers How to set up an effective capital budgeting process How to create a cost-of-capital calculation